viernes, 6 de febrero de 2015

Conclusions finals



Les matemàtiques formen part de la nostra quotidianitat.






   Tal com diu MªAntonia Canals "Les matemàtiques són a tot arreu. No hi ha cap realitat que no        tingui quantitats, ni formes ni posició a l’espai, una proporció o uns elements de mesura. Totes les  realitats d’aquest món tenen aspectes matemàtics, una lògica interna. I totes les realitats tenen un  nom. I, per això, crec que la matemàtica i la llengua són el cor de l’ensenyament.”



   Els conceptes matemàtics que pretenem que els alumnes adquireixin han de partir de la nostra vida  diària a l’aula. El paper fonamental com a docents és el d’anar extraient de la realitat els conceptes  matemàtics, fent-los accessibles als infants, d’una manera funcional i permetent que ho vivencïin.




   Així doncs, entenem les matemàtiques globalment,  es fa difícil pensar quan anem a comprar que  mentre estem contant el que ens gastarem estem fent matemàtiques, ho pensem amb un context  global,  és per això que cal també treballar les matemàtiques globalment i amb la quotidianitat, per  exemple es poden aprofitar situacions funcionals, interessants i útils per treballar continguts  matemàtics. Per exemple quan fem grups a la classe prenen criteris de classificació diferents, quan  comparem o ordenem els llapis, quan passem la llista per saber qui ha vingut a l'escola i qui no.  També utilitzem conceptes de mesura quan estem retallant papers, fent recorreguts perquè hi passin  els cotxes, etc.


    Tal com ens comenta Todolí “El principal objectiu de la matemàtica en l’etapa d’educació infantil,    és ajudar als nens a estructurar el seu pensament i els continguts lògicomatemàtics que els serviran      de mitjà per conèixer el seu entorn.”

  Els aprenentatges matemàtics a l’educació infantil han d’anar encaminats, a les bases pels                  aprenentatges posteriors, però fent que els infants visquin les matemàtiques com una eina de  pensament que els ajudi a formular-se preguntes, el relació el seu entorn i a respondre-les i a  integrar-se en una societat en què aquestes juguen un paper molt important.





    El treball en l’àmbit de les matemàtiques en aquestes edats ajuda els infants a comprendre, a  ordenar  la realitat (les característiques i les propietats dels objectes) i també a comprendre les  relacions que   s’estableixen entre els objectes (semblança, diferència, correspondència, inclusió,  etc). 

    Les    matemàtiques es troben a la vida quotidiana i per tant els infants abans d’entrar al parvulari  ja s’han trobat moltes situacions que han resolt gràcies els coneixements matemàtics, que tenien fins  llavors. Per tant els infants no arriben a l’escola amb una caixa buida sinó que els seus coneixements  dependran del medi més o menys ric on l’infant hagi viscut i de la possibilitat que se li hagi donat de  buscar resposta els problemes que se li hagin plantejat i de la informació que hagi rebut en aquest  sentit.












No hay comentarios:

Publicar un comentario